Historia MBE charakteryzuje się nieustannym wzrostem, a sama marka szybko stała się rozpoznawalna na arenie międzynarodowej, znana z realizacji zleceń nietypowych, oraz z outsourcingu dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Założona w San Diego, w Kalifornii w 1980 roku, firma Mail Boxes Etc. została wprowadzona na rynek włoski w 1993 roku przez Graziano Fiorelli, jako głównego licencjobiorcę dla marki MBE. Od momentu otwarcia punktu pilotażowego w 1992 roku włoska sieć MBE rozrosła się do ponad 500 punktów.
1993-2000
MBE Italy rozrasta się do 300 punktów MBE i jest obecne w 80% włoskich miastach. Tym samym staje się największym i odnoszącym największy sukces międzynarodowym Głównym Licencjobiorcą MBE.
2000-2010
W 2001 roku część sieci znajdująca się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady została wykupiona (za 191 mln dolarów) przez jedną z największych firm kurierskich na świecie – UPS. Firma przejęła ponad 4500 punktów MBE, których nazwę zmieniono na The UPS Store. Od 2009 roku właścicielem marki poza USA i Kanadą jest włoska spółka MBE Worldwide S.p.A., członek grupy Fineffe. Jej strategicznym partnerem w realizacji przesyłek kurierskich jest UPS, który pozostaje w partnerskich relacjach z całą siecią MBE. Wraz z przejęciem, firma MBE Worldwide stała się jedynym właścicielem marki Mail Boxes Etc. i franczyzodawcą systemu franczyzowego MBE. Do portfela marki dołączyły nowe kraje: Hiszpania, Niemcy i Austria. Sieć MBE rozrosła się w Europie do ponad 600 punktów w czterech krajach.
2016
Obecnie z sukcesami działa przeszło 1600 punktów MBE, znajdujących się na terenie ponad 30 państw Europy, Azji, Australii i Oceanii oraz obu Ameryk. W dalszej perspektywie Mail Boxes Etc. planuje ekspansję w Afryce. Przychód sieci wynosi ponad 400 mln euro..
Polska
W Polsce marka MBE obecna jest od 2003r. i stale się rozwija. W 2014 r. powstała spółka MBE Poland. Zorganizowano ją w zgodzie z nowoczesnymi wzorcami, w sposób uporządkowany i oparty na pracy zespołowej. Kompetencje pracowników nie są ściśle zawężone, dlatego każdy z nich ma ogląd całości. Dzięki codziennej wymianie doświadczeń i opinii zespół MBE Poland dobrze zna potrzeby franczyzobiorców i jest w stanie szybo je realizować. Priorytetem firmy jest rozwój sieci franczyzowej i zwiększenie liczby punktów w Polsce.