Nowa ogólnopolska kampania pod hasłem „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU w partnerstwie z policją, ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Oprócz szerokiej akcji edukacyjnej, organizatorzy zamierzają zwrócić uwagę kierowców na konsekwencje ich niebezpiecznych zachowań. Statystyki pokazują, że problem nadmiernej prędkości wciąż pozostaje aktualny, więc społeczna mobilizacja w tej kwestii jest niezbędna. Kampania rozpoczęła się 2 września i potrwa przez cały miesiąc.
W ciągu ostatnich lat liczba wypadków drogowych w Polsce była alarmująca. Tylko w 2024 roku odnotowano ponad 21 tysięcy wypadków, prowadząc do niemal 1 900 ofiar śmiertelnych. Pomimo zauważalnego spadku liczby wypadków, nadal zdarza się wiele tragicznych sytuacji spowodowanych nadmierną prędkością i lekkomyślnymi zachowaniami na drodze. Organizatorki kampanii, w tym przedstawiciele PZU, podkreślają potrzebę wspólnych działań, które będą inspirować do zmian w postawach kierowców oraz edukować ich na temat zagrożeń związanych z brawurową jazdą.
Kampania obejmuje szereg działań, w tym dystrybucję miliona naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”, które będą wręczane przez funkcjonariuszy policji oraz pracowników PZU podczas kontroli drogowych. Zostały zaplanowane również transmisje spotów telewizyjnych i kinowych, które pokazują niebezpieczne zachowania za kierownicą. Dodatkowo na ulicach Warszawy będzie można zauważyć specjalnie oznakowane samochody jeżdżące z dozwoloną prędkością, które mają na celu zmobilizowanie kierowców do pracy nad swoimi umiejętnościami jazdy i odpowiedzialności na drodze.
Źródło: Policja Wołomin
Oceń: PZU i Policja z nową kampanią drogową „Mistrzu, zwolnij”
Zobacz Także